fbpx

Gyümölcsök

Miről lesz szó?

Milyen gyümölcsöket fogyassz?

Miért nem olyan fontosak a gyümölcsök mint gondolnád?

A saját tapasztalataink a témával kapcsolatban.

A gyümölcsök édes természetüknél fogva sok szénhidrátot1Leginkább fruktózt, azaz gyümölcscukrot. tartalmaznak.

Így a ketogén diétában csak nagyon ritkán ajánlott a fogyasztásuk és akkor is érdemes bizonyos fajtákra korlátozódni.

Szerencsére a bennük található vitaminok a diéta során pótolhatóak a kellően változatos zöldség fogyasztással.

Gondoltad volna hogy a pritamin paprika, brokkoli, karfiol vagy akár a kelkáposzta is több C-vitamint tartalmaz mint bármelyik citrus féle?

A gyümölcsök előnye a zöldségekkel szemben, hogy szinte kivétel nélkül fogyaszthatóak nyersen, még a zöldségeket fel kell dolgoznunk, ami során sok értékes tápanyagot veszíthetnek.

A gyümölcs függőknek azért jó hír lehet, hogy az alkalmankénti, mérsékelt gyümölcs fogyasztás beleférhet a ketogén diétába. 

Érdemes az alacsonyabb cukor tartalmú, magasabb vitamin aránnyal rendelkezőket előnyben részesíteni.

A gyümölcsök, mint sok minden más, az évek során genetikailag tökéletesítve lettek, speciális fajtájukat termesztik. 

Alább két példát láthatsz arra, hogyan változtak meg a gyümölcsök az évtizedek során.

Mozgasd a csúszkát a képek összehasonlításához!

Modern banán Régi banán
Modern dinnye Régi dinnye

Minden gyümölcsöt kategorizáltunk a 100 grammonkénti, feldolgozatlan állapotban lévő szénhidráttartalma alapján, az alábbiak szerint:

  • bátran fogyasztható
  • mérsékelten fogyasztható
  • kerülendő termékek csoportjába tartozik.

Ha nem csak a gyümölcsökről szeretnél tájékozódni, olvasd el az összes élelmiszerre vonatkozó összefoglalónkat is!

Fehérjedús keto
Ketogén ételek
Vizuális segédletek, saját tapasztalatok, részletes leírások. Minden amit a diéta során fogyasztható ételekről tudnod érdemes!
Tovább az oldalra

Fogyasztható gyümölcsök

A ketogén diéta során elsősorban a bogyós fajták ajánlottak alkalmi, kis mennyiségű fogyasztásra, viszonylag jó szénhidrát-vitamin arányuk miatt.

Szezonálisan néhány darab kivi2Azért a kivit ajánljuk még a bogyós gyümölcsökön kívül, mert a gyümölcs cukor tartalma alacsony, viszont rengeteg vitamint tartalmaz és savanykás íze miatt nehéz belőle túl sokat enni. fogyasztása, illetve ízesítésre a citrom is belefér.

Málna

Fehérje   1.2 g

Zsír   0.7 g

Szénhidrát   5.4 g

Málna
Szeder

Fehérje   1.4 g

Zsír   0.4 g

Szénhidrát   8.1 g

Szeder
Eper

Fehérje   0.7 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   5.7 g

Eper
Citrom

Fehérje   1.1 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   6.5 g

Citrom
Áfonya

Fehérje   0.4 g

Zsír   0.1 g

Szénhidrát   8.3 g

áfonya
Kivi

Fehérje   1.1 g

Zsír   0.5 g

Szénhidrát   11.7 g

Kiwi

A saját diétánk során citromot használunk tea ízesítésére, illetve idény szerinti friss bogyós gyümölcsöt fogyasztunk.

 Kerülendő gyümölcsök

Az alábbi képeken látható gyümölcsök mindegyike túl sok szénhidrátot tartalmaz, így fogyasztásuk nem ajánlott a diéta során.

Viszont ha mégsem tudsz ellenállni a kísértésnek, lehetőleg éhgyomorra fogyaszd, ne közvetlenül étkezés előtt vagy után.

Sárgadinnye

Fehérje   0.8 g

Zsír   0.2 g

Szénhidrát   7.9 g

sárgadinnye
Görögdinnye

Fehérje   0.6 g

Zsír   0.2 g

Szénhidrát   7.2 g

görögdinnye
Őszibarack

Fehérje   0.9 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   8.4 g

őszibarack
Sárgabarack

Fehérje   1.4 g

Zsír   0.4 g

Szénhidrát   9.2 g

sárgabarack
Mandarin

Fehérje   0.8 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   11.5 g

mandarin
Narancs

Fehérje   0.9 g

Zsír   0.1 g

Szénhidrát   9.4 g

narancs
Szilva

Fehérje   0.7 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   10 g

szilva
Meggy

Fehérje   1 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   10.6 g

meggy
Ananász

Fehérje   0.5 g

Zsír   0.1 g

Szénhidrát   11.7 g

ananász
Alma

Fehérje   0.3 g

Zsír   0.2 g

Szénhidrát   11.4 g

alma
Körte

Fehérje   0.4 g

Zsír   0.2 g

Szénhidrát   12.1 g

körte
Szőlő

Fehérje   0.7 g

Zsír   0.2 g

Szénhidrát   17.2 g

szőlő
Banán

Fehérje   1.1 g

Zsír   0.3 g

Szénhidrát   20.2 g

banán

Nekünk nem okozott különösebb gondot a gyümölcsök elhagyása. Az eper szezonban fogyasztottunk epret, nyáron egy kevés dinnyét is. Amennyiben már nem a testsúly csökkentés az elsődleges szempont, nyugodtan fogyaszthatóak a gyümölcsök is, mérsékelt mennyiségben.

Amennyiben bármilyen kérdésed, észrevételed, ötleted van, vagy csak szeretnéd megosztani a saját tapasztalataidat, bátran írj egy kommentet nekünk itt, vagy a Facebookon. Amint tehetjük válaszolunk!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

2 hozzászólás
Inline Feedbacks
Az összes komment megtekintése
Palczer Zsolt
Palczer Zsolt
1 éve

Valami gond van a weblapon, mert a “mit ehetek a ketogén diéta során” lapon a “tejtermékekre” kattintva a “gyümölcsökre” linkel.

2
0
Írd meg nekünk a kérdésed, észrevételed!x
()
x