fbpx

Magvak

Miről lesz szó?

Milyen magvakat fogyassz?

Hogyan és mikor érdemes enned őket?

A saját tapasztalataink a témával kapcsolatban.

Természetes növényi zsír tartalmuk miatt a magvak a ketogén diéta egyik legfontosabb alappilérei.1Egy nagyon érdekes, angol nyelvű publikáció a magvak jótékony hatásairól az emberi szervezetre.

Általában étkezések között ajánlott a fogyasztásuk, szükség esetén ki tudják tolni a következő étkezés időpontját.

Filmezés, mozizás közben jól helyettesítik a már megszokott popcorn/nachos párost, de akár a salátákat is fel tudják dobni.

A boltokban manapság kapható, ízesített, bundázott magvakat érdemes kerülnöd.

Ahogyan minden élelmiszernél, a magvaknál is nézd meg a csomagolást és győzödj meg róla, hogy nem tartalmaz az adott termék hozzáadott cukrot.

A célodtól függően, a magokkal is óvatosan kell bánnod, hiszen az általtuk bevitt zsírt fogja hasznosítani a szervezeted, a zsírraktárak lebontása helyett.

Mint minden más diéta során is, próbálj csak akkor enni, ha valóban éhes vagy!

Ez főként a sós ételeknél jelenthet problémát, ahogyan ez a kutatás is kimutatta. Olyan hatást váltanak ki az agyunkban ami miatt könnyebben esszük magunkat túl, mint a sótlan változatok esetén.

Ahhoz, hogy megfelelően kontrolláld az étel fogyasztását (ez más esetekben is hasznos lehet), mindig előre tegyél magadnak egy tányérba annyit, amennyit még nyugodtan elfogyaszthatsz a céljaidhoz mérten.

Lehetőleg ne vedd magad elé az egész zacskót/dobozt és ne TV nézés közben fogyaszd, amikor nem tudsz megfelelően koncrentrálni.

Próbálj meg valóban jelen lenni minden étkezéskor (mind testben mind fejben) és élvezni az ízeket! Ez az apró változás is jelentősen javíthatja az étkezési szokásaid.

Minden magot kategorizáltunk a 100 grammonkénti, feldolgozatlan állapotban lévő szénhidráttartalma alapján, az alábbiak szerint:

  • bátran fogyasztható
  • mérsékelten fogyasztható
  • kerülendő termékek csoportjába tartozik.

Ha nem csak a magokról szeretnél tájékozódni, olvasd el az összes élelmiszerre vonatkozó összefoglalónkat is!

Fehérjedús keto
Ketogén ételek
Vizuális segédletek, saját tapasztalatok, részletes leírások. Minden amit a diéta során fogyasztható ételekről tudnod érdemes!
Tovább az oldalra

Magvak

A ketogén diéta során szinte bármelyiket fogyaszthatod mértékkel, hiszen a szénhidrát mellett rengeteg esszenciális zsírsavat tartalmaznak!

Tökmag

Fehérje   28.5 g

Zsír   35.7 g

Szénhidrát   3.6 g

tökmag
Dió

Fehérje   15.2 g

Zsír   65.2 g

Szénhidrát   7 g

dió
Pekándió

Fehérje   9.2 g

Zsír   72 g

Szénhidrát   4.3 g

pekándió
Mogyoró

Fehérje   25.8 g

Zsír   49.2 g

Szénhidrát   7.6 g

mogyoro
Földimogyoró

Fehérje   26.7 g

Zsír   47.2 g

Szénhidrát   14.7 g

földimogyoró
Mandula

Fehérje   21.2 g

Zsír   49.9 g

Szénhidrát   9.1 g

mandula
Szotyi

Fehérje   20.8 g

Zsír   51.5 g

Szénhidrát   11.4 g

szotyi
Pisztácia

Fehérje   20.2 g

Zsír   45.3 g

Szénhidrát   16.6 g

pisztácia
Kesudió

Fehérje   18.2 g

Zsír   43.9 g

Szénhidrát   26.9 g

kesudió

A ketogén diéta során a korábbinál sokkal több magot fogyasztottunk.

Elsősorban tökmagot, diót és mogyorót, nagyon jól helyettesítették a korábban megszoktot rágcsálni valókat az étrendünkben.

Amennyiben bármilyen kérdésed, észrevételed, ötleted van, vagy csak szeretnéd megosztani a saját tapasztalataidat, bátran írj egy kommentet nekünk itt, vagy a Facebookon. Amint tehetjük válaszolunk!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

1 Komment
Inline Feedbacks
Az összes komment megtekintése
Kosztovics Jozsefne
Kosztovics Jozsefne
8 hónapja

Kicsit meglepődtem, hogy a mandula csak mérsékelten fogyasztható. Az eddig a neten talált receptek leginkább mandulaliszttel készültek. Egyébként mi a helyzet a lenmaggal és a szezámmaggal ? Igaz ezeket csak a főzésnél, sütésnél használjuk.

1
0
Írd meg nekünk a kérdésed, észrevételed!x
()
x